Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Kdybychom měli západní platy, tak by rozhodování koupit F-35 bylo jednodušší. Ale prostě na ně nemáme!!! Jen populistická vláda pětikolečka si myslí, že ano.

1 1
možnosti
Foto

Za Váš plat si můžete sám. ;-D

2 1
možnosti

J20a41n 46R89á86ž

30. 7. 2022 14:09

Zajímavé čtení. KARMA!

Souhlasím s názorem, že současné, značně překotné nákupy vojenské techniky je nesmysl. Důkazem je rychlý nákup koncepčně zastaralých švedských BVP (není to jen kompenzace za to, že jsme odmítli velkorysou nabídku na Gripeny?) , místo nákupu německých koncepčně moderních BVP od Rheinmetall Landsysteme.

F35: Já tomu moc nerozumím, ale Martina Kollera považuji za člověka, který toho o výzbroji hodně ví a tak jeho názory o vhodnosti F35 pro nás beru vážně:

Letoun F-35 v základní variantě má cenu zhruba 79 milionů dolarů. V přepočtu je to 1,9 miliardy korun. 24 letadel je 455 miliard korun. . Jenže skutečná cena se započtením všech souvisejících nákladů je cena systémová. Systémová cena je zhruba dvojnásobná. To znamená, že bude zhruba na 950 miliardách až bilionu korun za těch 24 letadel,(které si musím půjčit, tak je nutno připočítat úroky) . Jedna hodina letu letounu F-35 stojí 38 tisíc dolarů. Což je 912 tisíc korun za jednu hodinu letu jednoho letounu. Každý pilot by měl nalétat ročně 60 hodin, aby byl schopen s letadlem bojovat. (24 pilotů x 60 hodin x 38tis.USD za rok) A to nepočítám náklady na přebudování logistiky, zázemí a úpravu letišť.

( Toto málo kdo ví -má poznámka) Gripen je za prvé rychlejší než F-35, za druhé má lepší letovou obálku, to znamená je schopnější v manévrovém boji a kromě toho je to letoun tak řečeno do polních podmínek. Což F-35 zdaleka není.

2 0
možnosti

Ano, toto jsou známá čísla o F35. Proto doufám, že si to vláda a armáda dokáží spočítat. Cena

Pilotů máme rozhodně více, než 24. :-)

R^R^R^

0 0
možnosti
Foto

;-DKrásní mazlíci, jednotková cena v nebeských výšinách tak, že je omezují už sami Američané.

3 0
možnosti

Má dost vážné pochybnosti, že by nám Grippeny i bez modernizace stačily příštích 30 let. Mohou se objevit nové technologie, které Grippeny bez modernizace odsunou do podřadné kategorie. Možnost modernizace musí být podle mne nutnou podmínkou nákupu.

4 0
možnosti

P64e45t29r 12M14a14n77d91a

30. 7. 2022 9:22

proč se vedoucí kempu na Šumavě pouští do odborných hodnocení o nákupu stíhaček ???

1 4
možnosti
Foto

Možná proto, že to není jen manažer kempu. Nic lepšího byste neměl? Proč sem lezete, když nic jiného neumíte?

0 0
možnosti

Lockheed přesunuje svou továrnu na F16 do Greenville aby mohl vyrábět F35 ve Fort Worth https://www.defenseone.com/business/2017/03/lockheed-move-f-16-production-line-south-carolina/136365/ . Kapacita produkční linky na F35 bude až (výhledove) 160 letadel ročně https://www.flightglobal.com/fixed-wing/lockheed-agrees-to-f-35-production-smoothing-plan/145646.article . Ovšem datum spuštění produkční linky na F16 se zpozdilo https://breakingdefense.com/2021/11/covid-supply-chain-woes-add-yearlong-delay-to-first-f-16-rollout-at-new-facility/ .

A tak třeba Slováci nemají dosud své F16. A budou je chránit naše na nic dobré Gripeny.

F35 je objednáno 'up to' 3,500 aircrafts https://en.wikipedia.org/wiki/Lockheed_Martin_F-35_Lightning_II_procurement . My jsme ještě neobjednali. Takže na nás dojde bratru za nějakých 22 let. To je nějakých 6 vlád. Takže až se ta objednávka pošle, dostaneme termín dodání. A najde se "realistický kompromis", bude se pokračovat s Gripeny a někde v USA bude ležet objednávka na F35, kde termín dodání bude odložen na dobu za 30 let. Pamatujete na dobu před 30 lety? No, mnozí čtenáři jistě ne a ti, kterým dnes není více než 45 let (a to jim fandím), jistě nejsou schopni kriticky zhodnotit tehdejší mezinárodně-politickou a technologickou situaci.

2 0
možnosti

Přesně. Něco v tom stylu jsem psal níže. Co bude naše elita dělat když ty stíhačky dostaneme až bůhvíkdy? Na to nikdo z podporovatelů této finanční megalománie odpověď nemá.

Na druhou stranu může být ten velký časový odstup i výhodný. Za tu dobu už snad bude u vesla někdo rozumnější a celý tento hurá nesmysl zruší.

2 1
možnosti

Přesně! Jenomže, jako vždy zpovykaní Češi nechápou co je přiměřenost a odbornice na hvězdné války to korunuje. To bude nakonec násobně větší průšvih než s Casama, nebo objednávkou 72 L159.

2 0
možnosti
Foto

Přesně toho se také obávám.

0 0
možnosti
Foto

Velmi zajímavý článek z oblasti, kterou zas až tak podrobně nesleduji. Rozhodně souhlasím s uvedenou argumentací a karmuji.R^

Možná laicky si jako ekonom myslím, že naše pozice v rámci NATO je dost jasně daná a pokud bychom se rozhodli pro Grippeny, tak bychom tím alianční sílu určitě neohrozili.

4 0
možnosti
Foto

Rád jsem si zase po delší době přečetl Váš příspěvek, pane Chválny, děkuji:-).

0 0
možnosti

Je to až k neuvěření, jak tento bloger i se spoustou zdejších diskutérů by pro české voj.letectvo "vybralo něco levnějšího, aby to moc nestálo" bez ohledu na rizika, kterým čelí snad všechny stíhačky 4.generace(samozřejmě neříkám, že jsou šrot) oproti 5.generaci. Proč si kupovat kvalitnější rohlík, když se dá u Vietnamce koupit levnější. Ano, není tak dobrý, je gumový, ale stačí to pro běžného Čecha(neházím všechny Čechy do jednoho pytle). Nebo ještě jinak, proč kupovat drahé útočné pušky? Vždyť stačí i praky, neboť munice a provoz praků jsou přeci mnohem levnější než např.Breny 2.

"Jediný detekční systém teď testují Izraelci a zdůrazňuji, že teprve testují..."

Asi jste neslyšel o systémech Trophy, ten už je dávno zaveden v IDF a nyní ho zkouší nejen armáda SRN na tancích Leopard A7+.

"Leopard 2A7+. Asi jasně nejrozumnější volba. Jenže je tu jedna velká potíž. Javeliny, ukrajinské Stugny-P nebo třeba i ruský Cornet jsou likvidační i pro..."Role moderních letadel a MBT (main battle tank) je stále spornější..."

Můžete mi prosím říci, jak chcete případně osvobozovat ztracená území s Javeliny apod. bez tanků a vzdušné nadvlády? A že sami Ukrajinci žádají hlavně tanky a letadla. Vždyť Javelinů mají přeci dost.

"Jenže Rusové mají na svých tancích vybavení, které je schopno laser detekovat..."

Nejde jen o detekci laseru, ale hlavně o detekci přilétávající PTŘS, která nemusí nutně mít laser.zaměření, její likvidaci aktivní ochranou(právě např.Trophy) na tancích I dalších obrněných vozidel.

"V republice není letiště, které by mělo povrch schopný ustát F-35..."

Proto asi ta modernizace letišť, aby Česko bylo schopno přijímat voj.pomoc zemí NATO, které většinou přechází právě na F-35.

Teď obecně : Právě proto, že Gripeny za 20-30 let končí, tak stejně bude muset české voj.letectvo hledat náhradu znovu. Takhle mají státy NATO, které přezbrojují na F-35 vystaráno na cca 70 let dopředu. A to je sakra velký rozdíl, nejen finanční.

4 0
možnosti
Foto

A to že právě Trophy je systém, který prochází inovací kvůli válce na Ukrajině ve spolupráci IDF Německo jste slyšel? Tak je to šunt nebo šuntový rohlík od Vietnamců? Takže Čáslav, která prošla modernizací v rámci standardů NATO musí projít další modernizací? Někdo řekl, že tanky nemáme kupovat? A závěr je nejlepší. Koupí F-35 teď vlastně ušetříme. Nebudou za třicet ke koupi už stíhačky třeba šesté generace? A možná s mnohem menšími provozními náklady? Protože na to se Američané nebo třeba Japonci stále více zaměřují. Nejste v Izraeli, jsme součástí NATO a to by tu mělo hrát také roli, zjevně nehraje.

0 0
možnosti
Foto

V roce 2010 za peníze NATO bylo letiště v Čáslavi předěláno tak, aby vyhovovalo standardům NATO a mohla přijímat letadla NATO to i po stránce logistické. Byly vybudované kryty letadel i personálu, hangáry, vzletové a pojezdové dráhy, ale i ubytovny pro posádku základny a postavena byla nová řídící věž. Čáslav slouží jako záložní letiště pro letky NATO pro případ konfliktu.

2 0
možnosti
Foto

Ano, ale pro F-35 to v klíčových ohledech nestačí.

0 0
možnosti
  • Počet článků 298
  • Celková karma 38,32
  • Průměrná čtenost 2366x
Věčný tulák, který se zajímá o vše zajímavé 

https://www.soudobahistorie.cz/

Seznam rubrik