Diskuse

Pearl Harbor

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

"Američané přišli o čtyři úplně zničené bitevní lodě..."

Nikoli. Úplně zničeny byli pouze dvě a tj, Arizona a Oklahoma. Ostatních šest bylo postupně opraveno, zmodernizováno a nasazeno v posledních letech války.

Ohledně japonských těžkých křižníků máte naprostou pravdu, japonci měli opravdu nejlepší těžké křižníky na světe, ovšem zdaleka se nejednalo pouze o třídu Mogami, ale třeba i o třídu Tone nebo Atago.

1 0
možnosti
Foto

Říkal jsem si, jestli mě na to někdo nechytí, nezkontroloval jsem si to. :-)

0 0
možnosti

Vazeny pane Jaroslave Červenko. Vase detaily o tomto okamziku v dejinach USA, jsou pravdive. Usudek prichazi ode mne pomoci me cetby a studia teto zavazne chvilky. Cteni bylo jak v cestine, tak v anglictine. Navstivil jsem O'ahu ostrov a take ty dve dulezita mista na nem, Memorial v zatoce Pearl Harbor a na druhe strane Honolulu, hrbitov tech, kteri padli v tom pacifickem dejisti. Snad mohu se i zminit o Hollywoodskem pojeti teto udalosti "Midway" s Chartonem Hestonem v hlavni roli a pozdeji ve filmu "Tora, Tora, Tora".

Co nasledovalo pote, je historie kterou mnoho lidi chvali a mnoho proklina. Vsak jmena Chester W. Nimitz a Douglas MacArthur vzdy budou se ozyvat ve vykladu techto dejin. To jsou ti velitele po tomto dni.

1 0
možnosti
Foto

Děkuji, pane Limo. Film jsem bohužel neviděl a Oahu nenavštívil. Slyším-li jméno Nimitz, vnímám to pozitivně. U Douglase MacArthura už je to o něco horší. Děkuji Vám za návštěvu a přeji hezký den.

0 0
možnosti

Dobrý den pane Červenko, ve knize Aleše Skřivana "Cestou samurajů" (r. v. 1984, str. 244/245)je psáno, že: "Vashinton. Neděle, 7. prosince, 5 hodin ráno. Zpravodajská služba začala dešifrovat poslední, čtrnáctý bod japonského odmítnutí Hullových návrhů z konce listipadu. ... Na japonském velvyslanectví panuje zatím naprostý klid. Minulý den se konala party na rozloučenou, osazenstvo ulehlo ke spánku pozdě v noci, aniž bylo známo, kdy má být odpověď doručena Američanům. Ráno převzal úředník, který měl službu, pokyn, že předání má proběhnout ve 13:00." Dle mého mínění z toho tedy jasně vyplývá, že v Tokiu o zpožděném předáním rozhodli předem, a potíže s překladem byly jen zástupné a na čas předání neměly vliv. Jinak dík za připomínku, mějte se, a držím Vám i nám všem v této době palce! :-)

1 0
možnosti
Foto

Děkuji, pane Fardo, přesně tohle bych si představoval, pomůže mi to. Hodně se zaměřuji na maličkosti, jsou nejzajímavější a poutavější pro přednášky. Také se mějte a přeji Vám totéž. A ještě díky za přesnou citaci. Hubáček, Skřivan a Čejka, podle mě nejlepší předrevoluční autoři na danou problematiku.

0 0
možnosti
Foto

P76e14t54r 59B29u79r16i63a33n

25. 11. 2021 20:57

Nagasaki sakra :-)

1 0
možnosti
Foto

P22e62t85r 92B47u47r55i32a35n

25. 11. 2021 20:57

A pod předchozí příspěvek sakra :-))

1 0
možnosti
Foto

P40e76t95r 68B48u48r73i42a67n

25. 11. 2021 20:56

Koukám, že máte přehled. Sice to není o mořských hlubinách a it's not about the universe, ale paráda. Na Hirošimu a Nagasaky si počkám.

2 0
možnosti
Foto

Díky, Petře. Že by? Když jsme u toho vesmíru, tak třeba podíl vesmírných závodů na pádu SSSR? Bajkonur je dnes zarostlý. :-) Milá návštěva.

1 0
možnosti

J63a74n 84M82a90r57e65k

25. 11. 2021 20:08

Navštívil jsem Pearl harbor v roce 1984. Tehdy tam ještě vyčníval z vody turret potopené lodi Arizona, kde i s lodí zahynulo 1700 námořníků. Tehdy spali v lodi přes noc a útok je přepadl nepřipravené. Každých pár vteřin se tam objevila kapka oleje. Mluvil jsem tam s jedním staříkem, který to vše přežil a nás turisty zasvětil do mnoha detailů Moje chot mně s tím pánem vyfotila, leč fotka není. Ale bylo to zajímavé. Vám pane autore karma.

1 0
možnosti
Foto

Děkuji, znám fotku té dělostřelecké věže, už není?

0 0
možnosti

Kdysi jsem četl knihu Pacifik v plamenech od Miloše Hubáčka. Kniha obsahuje neuvěřitelné množství zdrojů a pramenů. Takže si dovolím trochu polemizovat s tvrzením, že " o zákeřnosti útoku mj. svědčí, že Japonci Američanům vyhlásili válku až po začátku útoku."

Podle Hubáčka došlo k předání nóty o vyhlášení války ke zpoždění kvůli problémům s přepisem překladu na japonském velvyslanectví v USA. Původně to měli Japonci načasované jinak. Jinak pokud tu knihu náhodou neznáte, tak Vám ji vřele doporučuji (stejně jako další Hubáčkovy knihy nejen o válce v Pacifiku). Pasáž o bitvě u Midway se čte jedním dechem skoro jako detektivka. A děkuji za připomenutí této události.

2 0
možnosti
Foto

50 procent textu vychází z ní, Hubáček je vynikající. Jenže jsem to četl před skoro 30 lety a paměť slábne. To, co píšete, si nepamatuji. Teď jsem u některých věcí koukal do jiných zdrojů a tohle tam neviděl. Já bych si zas dovolil připomenout jeho monografii o Titanicu, také jako detektivka. V každém případě děkuji velice za návštěvu, potěšil jste mě. Podívám se na to, tuším, že o válce v Pacifiku jsou to tři knihy, mám je pořád u našich. Mrknu.

0 0
možnosti

J38a66n 33Z14i29e57g86l51e97r

25. 11. 2021 17:58

Zasloužená karma :-)R^

5 0
možnosti
Foto

Děkuji Vám, pane Zieglere:-)

0 0
možnosti

Třetí světová bude taky zajímavá. Jen je otázka, kdo na ni bude ještě vzpomínat.

2 1
možnosti
Foto

Děkuji, pane Holý. Mrknu na to.:-)

0 0
možnosti
  • Počet článků 298
  • Celková karma 38,71
  • Průměrná čtenost 2366x
Věčný tulák, který se zajímá o vše zajímavé 

https://www.soudobahistorie.cz/

Seznam rubrik